wtorek, Listopad 24, 2020

Jak uzyskać wniosek o niezaleganie ZUS?

0
oszczędności

Wniosek o niezaleganie ze składkami w ZUS może się przydać się, jeżeli prowadzimy swoją własną firmę.  Przedsiębiorcy muszą są płacić składki ZSU między innymi na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Czasem kontrahent, może mieć możliwość poprosić przedsiębiorcę o zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami w ZUS. W jaki sposób uzyskać takie zaświadczenie?

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/wniosek-o-niezaleganie-zus-jak-go-uzyskac/ 

Wniosek o niezaleganie ZUS – Sposoby uzyskania

Pierwsza możliwość to złożenie wniosku osobiście w placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub korzystając ze strony internetowej PUE ZUS.

Istnieje też trzecia możliwość, która okazuje się najbardziej kłopotliwa, a chodzi mianowicie o skorzystanie z pomocy pełnomocnika. Wówczas do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo. Usługa ta jest bezpłatna.

Urzędnicy na początku sprawdzą stan rozliczeń przedsiębiorcy i jeśli nie ma on żadnych zaległości, to wydają mu zaświadczenie dotyczące składek na:

  • ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe),
  • ubezpieczenie zdrowotne,
  • Fundusz Pracy,
  • Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
  • oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

W zaświadczeniu opisana będzie sytuacja przedsiębiorcy na dzień wydania dokumentu. Zaświadczenie dostaniemy najpóźniej po siedmiu dniach, choć w niektórych sytuacjach będzie ono gotowe od ręki.

Prawdziwość zaświadczenia można potwierdzić na witrynie internetowej ZUS: www.zus.pl/firmy/rozliczenia-z-zus/zaswiadczenie-o-niezaleganiu/weryfikacja-zaswiadczen

Wniosek w wersji tradycyjnej

Jeśli chcesz złożyć wniosek w tradycyjny sposób, czyli na papierze, to musisz wybrać się do najbliższego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tam będziemy musieli wypełnić formularz dotyczący odpowiedniego wniosku.W formularzu musimy określić sposób odbioru zaświadczenia. Gotowy dokument odbieramy osobiście lub przy pomocy wskazanego wcześniej pełnomocnika. Odbiór osobisty możliwy jest w wybranej placówce ZUS, pocztą lub przez własne konto na platformie PUE ZUS za pomocą pobrania dokumentu na komputer i wydrukowania go. Zaświadczenie w formie elektronicznej potwierdzimy przy pomocy podpisu kwalifikowanego osoby uprawnionej do jego wydania.

Złożenie wniosku przez internet

Najprościej jest złożyć wniosek online. Warunkiem, który na to zezwala jest posiadanie Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego. Wniosek o niezaleganie ze składkami ZUS składasz na przykład na serwisie biznes.gov.pl. Zaświadczenie otrzymujemy w formie elektronicznej dostępnej do druku.

Zobacz też: http://www.wiedzanet.pl/dodatkowy-zasilek-opiekunczy-kogo-obowiazuje/ 

Technologie wykorzystywane w Digital Out of Home

0
Technologie wykorzystywane w Digital Out of Home

Digital Out of Home to innowacyjny, zaawansowany technologicznie rodzaj reklamy, którego zadaniem jest dotarcie do jak najszerszej grupy ludzi. Jest to rodzaj przekazu, który ukazuje się na mieście, dzięki czemu jego zasięg jest niesamowicie wysoki. Czym jednak charakteryzuje się ta technologia i z jakich rozwiązań dokładnie korzysta?

Wielkoformatowe ekrany

Jednym z najważniejszych elementów Digital Out of Home (DOOH) są wielkoformatowe ekrany i cyfrowe billboardy. To one służą do wyświetlania przygotowanych kampanii reklamowych i to dzięki nim ludzie mogą otrzymać odpowiednie informacje o firmach i produktach, które one oferują.

Najważniejsza cecha elektronicznych billboardów i ekranów to ich duży rozmiar, który sprawia, że już z dużej odległości są doskonale widoczne. Dzięki wysokiej jakości i rozdzielczości obrazu, który wyświetlają, pokazują najlepsze cechy wszystkich prezentowanych usług i produktów.

Odpowiednie rozmieszczenie

Co równie ważne, ekrany oferowane przez firmę Screen Network rozmieszczone są we wszystkich najważniejszych punktach polskich miast. Doskonała lokalizacja w uczęszczanych miejscach sprawia, że informacje, które przekazują, są odczytywane przez wiele osób. Mogą to być zarówno przechodnie, jak i przejeżdżający, którzy każdego dnia znajdują się w tym miejscu.

Warto przy tym pamiętać, iż często konkretne kampanie umieszczane są na tych ekranach, na których ich odbiorcy będą nimi najmocniej zainteresowani. Takie targetowanie sprawia, że każdy spot jest niezwykle celny i trafia do tych, którzy mogą stać się przyszłymi klientami.

Interaktywne, intrygujące instalacje i totemy

DOOH to jednak nie tylko wielkoformatowe ekrany, pojawiające się na ścianach. To także intrygujące instalacje, które mogą towarzyszyć różnym wydarzeniom. Doskonałym przykładem takiego właśnie rozwiązania jest interaktywna instalacja “Żywioł Riders”, o której wzmiankę można przeczytać na stronie www.screennetwork.pl.

Podobnie ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie totemów, które pozwalają na interakcję użytkownika z ekranem dotykowym, który się tam znajduje. Dzięki temu nie tylko przyciągają zainteresowanie, ale także zachęcają do aktywnego uczestniczenia w wydarzeniu i lepiej zapadają dzięki temu w pamięć.

Zdalna organizacja kampanii

Co niezwykle istotne, każdą kampanią DOOH można zarządzać zdalnie w czasie rzeczywistym. Wystarczy dostęp do internetu, aby – uwzględniając różnorodne czynniki i kryteria – modyfikować treści i lepiej dostosowywać je do odbiorców. Jest to równie łatwe, jak zarządzenie innymi rodzajami kampanii cyfrowych, dostępnych np. w internecie.

Technologie rozpoznające uczestników

Pomocne technologie, które pozwalają lepiej dostosować wyświetlaną reklamę do aktualnych potrzeb, to na przykład systemy rozpoznawania wieku i płci odbiorców. Dzięki takim informacjom aktualne treści mogą zostać atrakcyjnie zmodyfikowane w sposób ręczny lub zaplanowany i zapisany w ich schemacie wyświetlania. W efekcie są one tak idealnie dopasowane do odbiorców, jak to tylko możliwe. Rezultat? Działają bardziej niezawodnie niż inne typy reklam.

Monitor do komputera – krótkie wprowadzenie w temat

0
Monitor do komputera

Monitor to jeden z kluczowych elementów w każdym komputerze. Od jego jakości zależeć będzie jakość wyświetlanego obrazu, a tym samym – komfort użytkowania danego komputera. Jak dobrze wszyscy wiemy, komputery obsługuje się za pomocą interfejsu, którego pracą sterujemy za pomocą wzroku i ruchu dłoni. Ponadto, na monitorach często wyświetlamy filmy i seriale – różnego typu treści audiowizualne, których „przyjemność odbioru” zależy od jakości wyświetlania. Warto więc dołożyć starań i przygotować się do zakupu monitora, by mieć pewność, że kupimy ten właściwy.

Po czym rozpoznać dobry monitor? Czyli o kryteriach wyboru tego urządzenia

Zacznijmy od najbardziej podstawowego stwierdzenia – monitor idealny nie istnieje. Jest to sprawa oczywista – każdy z nas korzysta z komputera w inny sposób i wyświetla na nim innego rodzaju treści. W zależności od tego, do czego używamy naszego komputera, powinniśmy sięgnąć po inny rodzaj monitora. Monitor dedykowany dla graczy nie sprawdzi się w przypadku grafików, osób pracujących z edytorami tekstu lub fanów seriali.

Ważną sprawą jest oczywiście rozmiar danego monitora – im większa jego przekątna, tym większy rozmiar obrazu, jaki będzie wyświetlany. Przed zakupem monitora należy upewnić się, czy dysponujemy wystarczającą ilością wolnej przestrzeni dla jego ulokowania. W zależności, czy monitor znajdzie się na biurku, na innego rodzaju blacie, czy będzie podwieszony na ścianie – powinniśmy upewnić się jaki jest rozmiar potencjalnej wolnej przestrzeni.

Kryteria technologiczne w zakupie monitora

Matryca to podstawowe podzespół w każdym monitorze. Od jej rodzaju zależeć będzie jakość wyświetlanego obrazu. Najbardziej popularne monitory to te z matrycą TN. Ich wysoki czas odświeżania (w przedziale 144-240 Hz) stanowi niewątpliwy atut. Ponadto są tanie, dlatego decydują się na nie osoby poszukujące stosunkowo niedrogiego zakupu. Minusem tego typu matryc jest słaby kąt widzenia, co niestety skutkuje kiepską jakością prezentowanego obrazu.

Matryca IPS to lepszy odpowiednik. Nowoczesna technologia zastosowana w jej konstrukcji pozwala na szczegółowe odwzorowanie obrazu, pogłębione barwy oraz wyrazisty kontrast. Dotyczy to między innymi barw ciemnych, które w wielu innych matrycach mogłyby być wyświetlane w stopniu niezadowalającym. Kąt widzenia w matrycach IPS jest również satysfakcjonujący. Dlatego – często sięgają po nie amatorzy gier akcji, graficy, montażyści wideo i inni specjaliści pracujący z danymi wizualnymi lub audiowizualnymi. W monitory z matrycami IPS zaopatrzysz się m.in. w sklepie AVPoint.

Matryca AV to rodzaj matrycy, który można uznać za „pośredni” między matrycami TN a IPS. Choć prezentują dość szeroką paletę barw oraz dobrze odwzorowują szczegółowe obrazy, rzadko korzystają z nich profesjonaliści.

Rozdzielczość monitorów

W prezentowaniu obrazu wysokiej jakości istotna jest także rozdzielczość monitora. Standardowa wartość wynosi 1080p. i całkowicie nadaje się do codziennego korzystania z komputera. Monitory 4k to bardziej zaawansowane urządzenia, dedykowane dla osób pracujących z grafiką i filmem. Również amatorzy gier komputerowych oraz osoby pragnące urządzać emocjonujące seanse filmowe na monitorze powinni sięgnąć po rozdzielczość 4k. Gwarantuje ona wysoką szczegółowość prezentowanego obrazu.

Zalety mebli metalowych

0
Zalety mebli metalowych

Meble do miejsca pracy powinny charakteryzować się szeregiem cech, które świadczą o tym, iż warto wybrać je właśnie do takiego miejsca. Przyjrzyjmy się bliżej tym właściwościom, które sprawiają, że wyposażenie wykonane z metalu jest tak bardzo pożądane w wielu miejscach, zwłaszcza tych często uczęszczanych przez wiele osób.

Niezwykła wytrzymałość konstrukcyjna

Pierwsza cecha charakteryzująca meble metalowe to sposób ich wykonania, gwarantujący niezwykłą wytrzymałość. Sam materiał, użyty do ich konstrukcji, odznacza się wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne oraz odpornością na działanie warunków zewnętrznych czy specyficznych substancji, które znajdą się w pobliżu.

Z tego powodu metalowe wyposażenie doskonale nadaje się do wszystkich miejsc, w których będzie intensywnie wykorzystywane. Zarówno w instytucjach, w których pojawia się wiele osób, w szkołach, dużych zakładach pracy, jak i tam, gdzie wykorzystywane są substancje żrące, mogą one okazać się najlepszym wyborem. Dzięki swojej konstrukcji będą bowiem w stanie znieść zarówno szalejące w szkole dzieci, jak i ewentualne wycieki chemikaliów w specjalistycznych laboratoriach.

Bezpieczeństwo, które zapewniają

Meble metalowe często kojarzą się z szafkami socjalnymi lub szkolnymi. Nic dziwnego – właśnie taki materiał idealny jest bowiem do wszelkiego rodzaju szatni. Czy to pracownikom, czy uczniom może zapewnić bowiem pełne bezpieczeństwo ich wyposażenia.

Naturalna wytrzymałość metalu, wzbogacona o odpowiednie wykończenie i zabezpieczenia w postaci zamków klasycznych lub cyfrowych, to gwarancja, iż nikt nie włamie się do takiego schowka. Wzmocnione łączenia dodatkowo podwyższają poziom bezpieczeństwa, co z kolei przekłada się na pewność użytkowników, iż mogą pozostawić tam ubrania, buty, plecaki czy różnorodne akcesoria.

Komfort i odpowiednie warunki

Każda szafka socjalna czy szkolna marki FX Meble została dodatkowo wzbogacona o system ogrzewania i wentylacji. Dzięki temu zapewnia możliwość wysuszenia ubrań czy obuwia w sezonie jesienno-zimowym, kiedy jest to najbardziej pożądane. W efekcie zarówno uczniowie, jak i pracownicy, na pewno będą zadowoleni, mogąc zawsze zakładać na siebie przyjemnie ciepłe okrycie.

Co więcej, dzięki wentylacji i ogrzewaniu, w nowoczesnych metalowych szafkach nie dochodzi do zawilgocenia innych przedmiotów, które są tam schowane wraz z ubraniami. To dodatkowa korzyść, szczególnie istotna w przypadku dzieci, które nie zawsze dbają o ład i porządek we wnętrzu szafki. Dzięki wmontowanym systemem nie będą musiały obawiać się o zamoczenie książek i zeszytów.

Użyteczne przy cięższych sprzętach

Solidne wykonanie i stabilność mebli metalowych gwarantują, iż sprawdzą się one w każdej sytuacji, nawet tam, gdzie pojawiają się duże obciążenia. Zarówno stoły, jak i półki z metalu będą mogły zostać wyposażone w urządzenia, akcesoria i książki, które sporo ważą, co jest niezwykłą zaletą we wszystkich bibliotekach, księgarniach, ale także biurach i zakładach pracy. Z kolei laboratoria docenią możliwości metalowych szaf na odczynniki, które pomieszczą wiele kilkulitrowych butelek bez obawy o wytrzymałość półek.

Doskonała inwestycja na długie lata

Wszystkie powyższe zalety sprawiają, że meble metalowe są doskonałą inwestycją na długie lata. Dzięki swojej wytrzymałej konstrukcji i odpornym materiałom sprawdzą się we wszystkich miejscach, w których inne meble mogłyby być narażone na szybkie zniszczenie. Zapewnią bezpieczeństwo przechowywanych tam rzeczy i zagwarantują wieloletnią estetykę wnętrza, w którym się znalazły. Dzięki temu mogą sprawdzić się praktycznie w każdym pomieszczeniu.

Jakie zalety ma system ERP?

0
Jakie zalety ma system ERP

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że system ERP jest oprogramowaniem przeznaczonym do zarządzania firmą. Jest to kompleksowe rozwiązanie praktycznie dla każdego współczesnego przedsiębiorstwa. Dlaczego warto podjąć decyzję o jego zakupie?

Dlaczego warto uczyć się niemieckiego przez internet?

0
Dlaczego warto uczyć się niemieckiego przez internet

Internet zrewolucjonizował naprawdę bardzo wiele obszarów życia współczesnego człowieka. To, co jest tak popularne w ostatnim czasie to między innymi nauka przez internet. Można brać udział w różnych ciekawych kursach, doszkalać się i podnosić w ten sposób swoje kwalifikacje zawodowe. Kurs niemieckiego online to świetna opcja dla osób, które chcą się nauczyć tego języka obcego po to, aby poprawić swoją sytuację zawodową.

Montaż paneli fotowoltaicznych

0
Montaż paneli fotowoltaicznych

Od pozyskiwania zielonej energii nie ma ucieczki. Pozyskiwanie energii ze źródeł kopalnych nie tylko jest coraz droższe, ale także niekorzystnie wpływa na środowisko. Energia słoneczna jest najtańsza do pozyskania, ponieważ panele fotowoltaiczne są znacznie tańsze niż budowa elektrowni wiatrowych lub wodnych.

Cztery kroki do sukcesu – marketing mix

0
cztery kroki do sukcesu

Marketing to nic innego jak zaspokojenie drugiego człowieka, poprzez wprowadzenie na rynek dóbr z których będzie korzystało społeczeństwo, a my w efekcie będziemy otrzymać z tego zysk. Znaczna część przedsiębiorstw stara się wyznaczać cele, dzięki którym będzie dążyła do sukcesu, a w rezultacie produkt będzie sam na siebie zarabiał. Aby osiągnąć takie efekty trzeba wymyślić taki produkt, który będzie przemyślany, a przede wszystkim użyteczny.

Obecnie na rynku jest wiele produktów, które cieszą się dużą popularnością, dlatego w związku z tym będzie trzeba być oryginalniejszym od innych producentów. Na początku trzeba stworzyć taki design, który będzie zachwycać swoim niepowtarzalnym wyglądem, a po drugie maksymalnie trzeba dostosować produkt do potrzeb klientów. W marketingu mix firma będzie mogła zwiększyć popyt na swoją ofertę, poprzez zastosowanie chociażby podstawowego modelu 4P. Pomysłodawcą był E.Jerome McCarthy, który wymyślił koncepcję marketingu mix, który był popierany przez naukowców. Zdefiniował koncepcję 4P w celu podejmowania decyzji marketingowych. Marketing mix złożony jest z czterech elementów. Pozwala bowiem firmie doprowadzać ją na szczyt. Sukcesem tej koncepcji jest chociażby amerykańska firma Apple, która do dziś cieszy się niesamowitą popularnością. Innowacja i kreowanie produktów dla klienta są istotne dla tej firmy, która buduje od ponad 35 lat swoją markę (https://www.ideoforce.pl/strategie-e-marketingowe/budowanie-wizerunku/).

Na czym polega marketing mix?

marketing mixMarketing mix, są to elementy za pomocą, którym wpłyniemy na sprzedaż. W koncepcji miksu marketingowego 4P jest to cena (price), produkt (product), miejsce/dystrybucja (place), promocja (promotion). Istnieje także koncepcja nowoczesnego zarządzania marketingowego 4P i w skład w niej znajdują się ludzie (people), procesy (processes), programy (program), dokonania (performance). W drugiej koncepcji marketingu koncentruje się nad potrzebami klientów, a nie na samym produkcie, dlatego zostały stworzone inne koncepcje dostosowujące potrzeby producenta jak i samych konsumentów.

  • Cena

Skupmy się na początku nad pierwszym elementem mixu marketingowego. Jest nim cena. Dla konsumenta jest to suma wszystkich wartości, które wymienia na korzyści, lecz dla organizacji jest to suma pieniędzy, które pobiera za produkt. Firmy, które wypuszczają swoje produkty, bądź usługi na rynek muszą być bardzo ostrożni w swoich strategiach cenowych. Gdyż jeden nie prawidłowy ruch może spowodować, że stali konsumenci mogą uznać, iż dany produkt nie jest wart swojej ceny.

Można wyróżnić trzy podstawowe metody strategi cenowej. Pierwszą z nich jest penetracja rynku, czyli strategia niskich cen. Polega ona na oferowaniu produktów za niskie ceny. W prawdzie nie jest to strategia długotrwała, gdyż prawdopodobnie na dłuższą metę, doprowadziło by firmę do bankructwa, lecz gdy w należyty sposób zostanie przeprowadzona strategia przyniesie ona korzyści krótkotrwałe dla przedsiębiorstwa, a także możliwość zbudowania bazy adresowej. Zdarzają się przypadki, gdy dwie firmy konkurują ze sobą o jak najniższe ceny, lecz skutkiem tego mogą osłabić konkurencje, ale przy tym i też siebie.

Druga metoda jest to strategia średnich cen. Polega ona na oferowaniu usług po średnich cenach rynkowych. W przypadku, gdy konsumenci dostrzegą wartość produktu, będą gotowi zapłacić więcej.

Trzecia i ostatnia metoda jest to strategia wyższych cen tzw. skimming. Stosuję się ją w pewnych sytuacjach. Obecnie mamy rok 2020 i jest to rok pandemii koronawirusa. Dzisiaj gdyby przyszło nam kupić maseczkę ochronna na twarz zapłacimy mniej więcej ok. 5-10 zł, lecz cofając się rok w tył, taka maseczka kosztowała zaledwie kilkanaście groszy. Więc skąd taka zmiana cen w przeciągu roku? W obecnym czasie popyt jest bardzo wysoki w obliczu pandemii, iż maseczki to obowiązkowy atrybut w sklepach. Firmy, więc skorzystały z trzeciej strategii cen, aby wzrosły dochody na zakup ich produktu.

Ceny produktów Ceny produktów są nie tylko wartością produktu, ale także ceną za marketing, dystrybucje czy chociażby produkcje i sprzedaż towaru. A zatem, aby ustalić cenę trzeba znać cenę własnych kosztów i stopę zwrotu jakiej potrzebujemy. Istnieją dwie metody w oparciu o własne koszty w celu ustalenia ceny towaru. Pierwsza z nich jest to wygórowana cena, czyli nadwyżka cen w stosunku do kosztów wyprodukowania produktu. Druga metoda opiera się na wykresie progu rentowności. Szacujemy cenę, tak aby pokryło koszty produkcji oraz marketingu tak, aby popyt był, a za nimi potencjalne zyski. Im wyższą cenę ustalimy tym zainteresowanie produktem przez konsumentów może ulec zmianie.

Kolejną strategia w doborze cen produktów jest ustalenie ceny, w oparciu o ceny konkurentów. W tym przypadku trzeba ustalić odpowiednią cenę w stosunków do innych firm, które znajdują się na rynku. Można wziąć pod uwagę obecne artykuły w sklepie pod nazwą „Bio”, które są prawie trzykrotnie droższe od zwykłego produktu. Staję się tak bowiem, iż firma posiadającą ekologiczne produkty w swojej ofercie zapewniła konsumentów, że ich produkt posiada więcej wartości od pozostałych producentów.

Ostatnią strategią w celu ustalenia ceny jest w oparciu o wartości dla klienta. Ta strategia nie skupia się na potrzebach swoich tylko klienta, to konsument ostatecznie decyduje czy dana kwota produktu jest warta swojej ceny. Aby dowiedzieć się za jaką kwotę klienci są skłonni kupić towar, decydują się na tzw. Willingness To Pay. Pytają się klientów jaką maksymalną cenę zapłacili by za ich produkt. Tą metodę stosuję się w przypadku, gdy cieżko określić wartość usługi.

  • Produkt

Produkt to tak naprawdę wszystko co możemy zaoferować, są to przedmioty materialne, ale także usługi, wydarzania czy wizyta u kosmetyczki. Takie dobra można podzielić na cztery podkategorie. Pierwszą z podkategorii są produkty wygodnego zakupu, które są wybierane bez dłuższego namysłu, a czasem nawet poprzez rutynę i poprzez jakie korzyści daje dany produkt, czyli np. Mydło. Drugą z nich są to takie produkty wybieralne nad którymi mamy dłuższa refleksje. Trzeci z nich to produkty postrzegalne, których nie kupuje się na codzień, czyli luksusowe. Zaś czwarte produkty to niepostrzegalne, gdzie nad zakupem jego zastanawiamy się bardzo rzadko, czasem wcale.

Jak zostało wspomniane na początku, każdy produkt powinien być oryginalny, nie powtarzalny i powinien mieć unikatowy wygląd, kształt i design, coś wyjątkowego, co będzie przyciągało konsumentów i będą chceli wybierać właśnie ich produkt. Towar ma za zadanie satysfakcjonować klientów i spełniać ich potrzeby.

cykl ważnościKażdy produkt posiada swój cykl ważności, tak samo jak organizmy żywe. Faza w jakiej znajduje się w danym momencie produkt ma decydujący wpływ na jego strategię promocyjną oraz na cenę. W pierwszej fazie wprowadza się produkt na rynek. Zadaniem producenta jest uświadomienie społeczeństwa o wprowadzeniu nowego produktu na rynek poprzez marketing.

W drugiej fazie jest to etap wzrostu, gdzie produkt stara się zyskać nowych klientów, a także zmierzyć się z konkurencją. W tej fazie wiele marketerów stara się obniżyć cenę i marży produktu w celu powiększenia udziału na rynku.

W następnej fazie dojrzałość, produkt „zarabia sam na siebie”. Celem producentów jest utrzymywanie takiego stanu przez jak najdłuższy czas oraz w tym czasie buduje lojalność klientów poprzez promocje, rabaty i programy lojalnościowe. Mogą także starać się o innowację produktu, aby był jeszcze bardziej doskonały.

Przechodząc do ostatniej fazy można dostrzec kres produktu. W takiej sytuacji można wycofać produkty z rynku, spróbować zmodyfikować produkt, aby wciąż był użyteczny, a ostatecznie sprzedać innej firmie swoją licencję.

  • Dystrybucja

Dystrybucja jest ważnym elementem marketingu mix, gdyż jest to główny kontakt z klientami. Działalność jest zależna od innych firm, czyli kanałów dystrybucyjnych, tak aby wszystko działało sprawnie. Producenci muszą zawierać kontakty w celu zawierania umów, a w rezultacie dostarczania towarów do klientów. Gdyby nie było kanałów, każdy konsument musiałby bezpośrednio zamawiać u producenta dany produkt, gdyż nie było by ich towaru na półkach sklepowych. Istnieje zjawisko dezintermediacji, które za pomocą internetu zostali usunięci pośrednicy z łańcucha odstaw. Jest to także rezygnacja z kosztów dostawy oraz szybka ich realizacja. Konsumenci kupując bezpośrednio od producenta mogą liczyć na zniżki, gdyż w koszt produktu nie jest nakładana cena za kanały dystrybucyjne. Aby zadecydować czy kanał dystrybucyjny w danym przedsiębiorstwie jest ważny, zależy od konsumenta, gdyż istotne jest gdzie preferuje kupować produkt stacjonarnie czy online. Ważne jest również dowiedzieć się w jaki sposób sprzedaje produkty konkurencja. Po głębszej analizie pozwoli to zadecydować o wyborze strategii dystrybucji.

Bezpośrednia sprzedaż pozwala na nawiązanie bezpośrednio kontaktu z potencjalnym klientem w tym przypadku może być to np. Usługi w salonie fryzjerkim. Zaś w dystrybucji pośredniej producent nie ma bezpośredniego kontaktu z konsumentem, więc w swoich szeregach posiada pośredników dystrybucyjnych i handlowych.

Można wyróżnić trzy rodzaje dystrybucji towarów. Pierwszym z nich jest to dystrybucja intensywna, która ma polega na jak najmniejszym wysiłku. Produkty oferowane są w wielu punktach sprzedaży, w rezultacie każdy potencjalny konsument w godnym i odpowiednim miejscu wybranym przez siebie może nabyć produkt. Dystrybucja selektywna jest natomiast kolejnym rodzajem dystrybucji towaru. Polega na ograniczonej dostępności produktów przez producenta. Zmniejsza liczbę pośredników oraz sprzedaży produktów i nie korzysta z wszystkich detalistów, którzy działają na określonym terenie. Ostatnim rodzajem dystrybucji towaru jest dystrybucja wyłączna, polega na tym, iż producent wybiera jednego bądź kliku pośredników sprzedaży i przyznaje mu prawa sprzedaży tylko na danym obszarze.

  • Promocja

Ostatnim elementem w koncepcji 4P jest nim promocja. Jest ona istotym elementem w dziale marketingu, gdyż pobudzamy naszych potencjalnych klientów do zakupu produktu i tym zwiększamy popyt na produkty przedsiębiorstw. Wiele osób kojarzył ją z dużymi napisami na widniejących witrynach sklepowych na przykład w Czarny Piątek. Jest to amerykańskie „święto”, które w Polsce działa na takich samych zasadach. W ogólnym pojęciu promocja to nic innego jak uświadomienie klientów na temat produktu lub usług firm oraz stworzenia na nich preferencji na rynku.  Promocja jest niezbędnym elementem w współczesnym marketingu. Do niej należy zaliczyć przede wszystkim reklamę, która jest płatną i bezosobową formą promocji, ale także public relations, która zaś jest nietypową formą promocji, która polega na kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa przez podmioty zewnętrzne. Pozostałymi elementami składającymi się na promocję jest marketing bezpośredni, dzięki niej można budować indywidualne relację z klientem. Ostatnim elementem promocji jest promocja sprzedaży, jest to krótkotrwałe pobudzenie konsumentów do zakupy produktu poprzez rabaty, konkursy lub kupony.

Funkcje promocji:

  • Informacyjna jest to bardzo istotna funkcja promocji, która ma za zadanie przekazać potencjalnym klientom jak i zarówno nabywcom, informacje dotyczące produktu wprowadzanego na rynek. Mają zmierzać do przełamania barier nieznajomości rynku.
  • Pobudzająca ma na celu pobudzenie reakcji nabywców. Polega na zwiększeniu popytu, gdzie w efekcie firma otrzymuje zysk. Częściowo z przychodów jakie firma zyskała przeznacza się na doskonalenie swojego produktu.
  • Konkurencyjna mechanizmem działania tej funkcji jest stworzenie zestawu pozacenowych narzędzi rywalizacji na rynku. Działa na dwa sposoby. Pierwszy trzeba się przebić na rynek oraz postarać się o atrakcyjność promocji, a druga natomiast wiąże się z zakłóceniami programów promocyjnych swoich konkurentów.

Rozszerzenie formuły 4P

Formuła 4PFormuła 4P skupia się na potrzebach firmy i elementami niezbędnymi we współczesnym marketingu. Została ta koncepcja rozszerzona o konkretne trzy elementy na potrzeby konsumenta. Gdyż można formule 7P skupić się nie tylko na samym produkcie, lecz także na potrzebach i pragnień klienta. Ten model opowiada współczesnym czasom i skupia się na samym człowieku oraz na budowaniu relacji z konsumentami. Trzema elementami tej formuły są ludzie (ang. people), proces (ang. process) i świadectwo materialne (ang. physical evidence). Jest rownież formuła, która miesza dwie koncepcje 4P i 5P. W tej drugiej znajdują się wszystkie elementy 4p oraz dodatkowy jeden element – są nimi ludzie (ang. people).

  • Ludzie

Istotym elementem w każdej firmie są ludzie, ponieważ to oni tworzą firmę i przyczynią się do wzrostu sprzedaży produktu przedsiębiorstwa. Koncepcja 7P skupiona jest na człowieku, gdyż to on ma kontakt z klientem. Istnieje wiele taktyk, aby pracownik mógł nakłonić konsumenta do nabycia produktu jak i rownież przywiązania się do danej marki. Wiele przedsiębiorstw stawia nacisk na udoskonalanie umiejętności osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem. Dzieje się tak, iż firmą stara się budować jak najwyższe pozytywy marki w oczach konsumentów i tym zyskać nowych klientów.

  • Proces

Drugim ważnym elementem w powyższej koncepcji jest proces. Są to wszystkie działania związane z kupnem danego produktu. Jest to cały proces zakupu od zainteresowania się produktem, aż po finalizowania transakcji i opinie o towarze. Poprawny przeprowadzony proces tworzy zaufanie firmy jak i rownież dobry wizerunek. Efektem czego są kolejne transakcje i rekomendacje.

  • Świadectwo materialne

Ostatnim elementem jest świadectwo materialne są to wszystkie elementy wizerunku firmy, które są rownież bardzo istotne. Wiele firm posiada swoje loga, które zostają zapamiętywane na długo w głowach konsumentów, gdyż są znakiem rozpoznawalnym. Świetnym przykładem rozpoznawalnym jest firma Starbucks, która na swoich kubach kawowych posiada logotyp długowłosej i dwuogonowej syreny z koroną na głowie. Logo nie tylko jest świadectwem materialnym, ale nim także jest ubiór pracowników jak i strona internetowa. Pracownicy, którzy posiadają komplety ubiór oraz zadbaną strona internetową, która dobrze wizualnie wygląda, ma wypływ także na wizerunek firmy.

Rozszerzenie zasady 7P na 8P

Formuła 7P została stworzona na potrzeby firm, aby osiągały sukces. Lecz z czasem do tej formuły 8P zamieniono w miejsce świadectwa materialne (ang. physical evidence),

na spełnienie klientów (ang. Performance) i dodali filozofie marki (ang. Philosophy). Ma to na celu usprawnić biznes i łatwiej osiągać oraz rozwijać cele przedsiębiorstw.

Spełnienie klientów dla przedsiębiorstw jest to ogromne wyzwanie, gdyż każdy konsument ma inne wymagania co do produktu. Jedni chcą towar na czas, a dla drugich zaś ważne są usługi pozakupowe. Ósmym elementem koncepcji 8P jest tak zwana filozofia marki. Są to czynniki jakie mają wpływ na wizerunek firmy, jak ludzie potrzegają przedsiębiorstwo, tak samo jak i pracownicy. W jaki sposób przedstawi się brand firmy, ma wpływ na warunki panujące wewnątrz w firmie. Jeżeli pracownicy czują się przyjaźnie w swoim otoczeniu w pracy, chętniej utożsamią się z nią.

Punkt widzenia klienta w formule 4C

Powyższe dwie koncepcje czyli 4P i 7P są punktem widzenia producenta, a za tem trzeba się skupić jak to wygląda z perspektywy konsumenta w koncepcji 4C. Formuła ta składa się z czterech elementów, potrzeby i pragnienia klienta (Customer Value), koszt dla klienta (Cost), wygoda zakupu (Convenience) i ostatnim komunikacją (Communication).

Na początku trzeba się skupić czego oczekuje od przedsiębiorstw klient, aby firma mogła wyznaczyć swój cel. Duży nacisk kładzie się na badania marketingowe w celu zyskania lepszych efektów sprzedaży. Następnie są to koszty jakie będzie musiał pokryć klient przy zakupie dobra. Ceny produktu muszą być dostosowane to możliwości finansowych konsumenta. Trzecim filarem formuły 4C jest wygoda zakupu, mianowicie jest to atmosfera panująca podczas zakupu towaru. Zapewnia ona komfort konsumentowi podczas zakupów, gdyż wypływa to na jego dalsze zakupy w danej firmie. Czwartym i ostatnim elementem tej koncepcji jest komunikacja z klientem. Jest to pewnego rodzaju promocja, dzięki której można pozyskać klientów przez bezpośredni kontakt. Kontakt można nabyć w rożnej formie, przed media społecznościowe, za pomocą programów lojalnościowych czy content marketing.

Luksusowy marketing mix w formule 8P

8pStrategie marketingu mix w klasycznym wydaniu 4P to cena, produkt, promocja oraz dystrybucja. Zostało wymyślone na potrzeb produktów wyższych półek koncepcja 8P. Każdy element jest bardzo istotny, aby utrzymać dobrą pozycje na rynku wśród luksusowych marek. W takim marketingu mix elementami jest skuteczność (ang. Performance), rodowód (ang. Pedegree), ograniczenie dostępu (ang. Paucity), osobowość marki (ang. Persona), osoba publiczna (ang. Public Figure), miejsce zakupu (ang. Placement), Public Relations oraz ustalenie ceny (ang. Pricing). Dobra luksusowe dzielą się na kilkanaście segmentów m.in na zegarki, biżuterie, czy samochody.

  • Skuteczność dotyczy zarówno produktu jak i poziomu doświadczeń. Produkt powinien być nadzwyczajny posiadać cechy jak na luksusową markę przystało, powinien sprawić w kupującym emocjonalne przywiązanie. Aby ukazać wyższość produktu, wiele marek decyduje się na niezwykłe cechy produktów na przykład szycia ręcznego. Dla konsumenta będzie miało znaczenie przede wszystkim jakość, wykonanie oraz innowacyjność technologiczna.
  • Rodowód jest nieodłącznym elementem w tworzeniu marki. Gdyż wiele osób podświadomie kupując produkt, ma na uwadze jego historię. Jeśli marka na rynku pojawia się przez ponad wiek, świadczy to w dużej mierze o jego jakości. Wiele marek posiada swoją historię powstawania produktu, która ma duże znaczenie dla klienta.
  • Ograniczony dostęp w firmach prestiżowych to czynnik, który sugeruje odbiorcom, że dana marka jest ekskluzywna. Sieć kanałów jest bardzo starannie dopasowana do potrzeby firmy. Marki premium utrudniają konsumentom podczas całego procesu zakupu, gdyż czas oczekiwania na produkt wynosi od kilku miesięcy do nawet kilku lat. Istnieją trzy ograniczenia dostępności produktu. Pierwszym jest ograniczenie naturalne, mianowicie niedostępność surowców naturalnych, które się wykorzystuje np. W zegarkach lub w biżuterii. Drugi natomiast jest ograniczeniem, które jest spowodowane innowacją technologiczną i wysokich wkładów pieniężnych. Ostatnim ograniczeniem jest wynikiem strategii. Firmy świadomie utrudniają dostęp do produktów, gdyż im bardziej będzie powszechny dostęp do produktów, może skutkować to stratą bycia marką premium.
  • Osobowość jest to podejście marki do klienta oraz jak marka prezentuje się w oczach konsumentów. Celem jest zweryfikowanie, czy dana osoba utożsamia się z marką i czy jest godna stania się ich konsumentem. Marki premium posiadają nietypowe loga, a także identyfikację, dzięki której marka jest rozpoznawalna. Świetnym przykład jest firma Louis Vuitton, która posiada unikatowy wzór na swoich torebkach.
  • Osoba publiczna to taka osoba, która staje się ambasadorem marki. Jest to osoba z show biznesu i która świetnie się utożsamia z marką. Aby wybrać odpowiednią osobę na ambasadora, która wystąpi w reklamie danej firmy, musi mieć dopasowany styl życia, aurę w jaką celebryta się prezentuje. Również ambasador może prezentować się na galach lub imprezach socjalnych z produktami danej marki w celu lokowania produktu.
  • Placement jest to punkt sprzedaży, ale także miejsce, skąd klient czerpie wiedzę na temat marki i ich produktach. Bardzo duże znaczenie będzie miało wygląd wewnętrzny sklepu bądź salonu, czyli wystrój, zapach jaki i rownież obsługa sklepu. Wiedzę konsumentów o marce będą zapewniały magazyny, pokazy modowe czy targi.
  • Public Relations ma przekazywać komunikaty w celu budowania wartości i osobowości marek. Działa bardzo korzystnie w celu przesłania brandu, gdyż reklama nie odzwierciedla tego samego. PR pozwala bowiem stały kontakt z nabywcą, ponieważ tempo zmian modowych oraz sezonowość ma bardzo duże znaczenie w nabywaniu dóbr.
  • Pricing jest to wycena danego produktu. Towar marki premium nie może niższy, niż klient może się spodziewać. Im wyższa cena, tym klient będzie uznawać, że produkt posiada wysoką wartość. Ważny jest fakt, iż produkt nie może stawać się tańszy, lecz coraz droższy. Potencjalny klient uzna, że marka jest stabilna i w momencie zakupu produktu, będzie uzasadniać przed samym sobą, decyzje kupna tak drogiego produktu.

Podsumowanie

Wszystkie poznane koncepcje marketingu mix są tylko schematami, które powinno się wdrążyć w plan biznesu przedsiębiorstw. Aby w cielić którąś z koncepcji, na początku trzeba systematycznie analizować wewnątrz jak i zewnątrz działania przedsiębiorstwa. Formuły są stworzone tak, aby mogły zostać zrealizowane i firma prosperowała dobrze. Nie powinno się odchylać zbytnio od zakładanej koncepcji marketingu mix, gdyż w rezultacie nie będzie efektów na jakie można było się spodziewać. Formuły, które wymyślił McCarthy są bardzo korzystnym narzędziem w tworzeniu strategi marketingowej. Ponadto przedstawiają punkt widzenia z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Każdy element jest niezbędny, gdyż bez odpowiedniej ceny, można doprowadzić firmę jak i samego siebie do bankructwa. Gdy w strategii nie pojawi się, oryginalny design to nie wzbudzimy zainteresowania produktem konsumenta. Jeśli firma nie prawidłowo podejmie decyzje w sprawnie transportu produktów do klientów, czyli dystrybucji może dużo na tym stracić albo czasu albo klientów. Wybór modelu formuły 4P, 5P, 7P, 8P są indywidualnym podejściem producenta do klienta, wszytko tak naprawdę zależy od tego do czego dąży firma, jakich efektów się spodziewa. Luksusowy model 8P jest wyłącznie dla przedsiębiorstw, które chcą działać w określonych miastach, a także dla zamężnych klientów. Wszystkie modele marketingu mix są stworzone tak, aby łatwy sposób dopasować jeden z nich dla każdego przedsiębiorstwa.

Autorem tekstu jest Kinga Kopacz

Co warto wiedzieć na temat tworzenia stron internetowych?

0
Co warto wiedzieć na temat tworzenia stron internetowych

Nie ma co się oszukiwać, w dzisiejszych czasach każda, nawet nieduża, firma powinna móc pochwalić się swoją własną stroną internetową. Możemy ją stworzyć samodzielnie, jednak znacznie lepiej postawić na profesjonalistów, tym bardziej że po wpisaniu frazy „tworzenie stron Lublin” w wyszukiwarce, naszym oczom ukaże się naprawdę wiele ofert. Jak jednak wygląda proces kreowania witryn w rzeczywistości?

Dlaczego tworzymy strony internetowe?

Zanim zdecydujemy się stworzyć własną stronę internetową, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego tak naprawdę to robimy. W przypadku, gdy określimy nasz cel, znacznie prościej będzie wybrać odpowiedni kierunek działań. Nie możemy również zapomnieć o tym, aby ustalić kto będzie naszymi odbiorcami, a także, jakie są ich oczekiwania. W końcu to potencjalni konsumenci są dla nas najważniejsi i to na nich musimy się skupić. Każda firma potrzebuje swoistego rodzaju wirtualnej wizytówki w internecie, która zapewni jej rozpoznawalność. Równie ważne jest tworzenie własnego wizerunku oraz nawiązywanie relacji z użytkownikami, którzy powinni postrzegać nas jako ekspertów w danej dziedzinie.

Funkcjonalność oraz projekt graficzny

W trakcie tworzenia strony internetowej musimy zdecydować, jakie funkcjonalności będziemy chcieli na niej zawrzeć. Jest to oczywiście zależne od tematyki strony oraz branży. Bardzo często nawet niezbyt skomplikowane witryny firmowe mają w sobie zaimplementowane takie rozwiązania, jak wyszukiwarka, czy też formularz kontaktowy, dlatego nie powinniśmy zakładać, że w naszym wypadku okażą się one zbędne. Jeśli chcemy, aby nasza witryna była tak dobra, jak to możliwe warto zajrzeć do konkurencji oraz zapamiętać wszelkie funkcjonalności, które przypadną nam do gustu.

Równie istotny jest sam projekt graficzny. Nasza strona internetowa musi pasować do branży, jaką się zajmujemy. W przeciwnym razie nie będzie ona dobrze przedstawiała firmy, a tego nie chce nikt z nas. Nie możemy także zapomnieć o trendach, jakie obecnie panują w internecie, dlatego warto sprawdzić, co jest aktualnie na topie. Kiedy już ustalimy jakiego wyglądu oczekujemy, warto skontaktować się z firmą, która będzie tworzyła dla nas stronę. Niezwykle zaufanym przedsiębiorstwem jest https://www.ibif.pl/. To specjaliści, którzy projektowaniem witryn zajmują się już od wielu lat, dlatego możemy być pewni, że ich usługi spełnią nasze oczekiwania.

Czym jest CMS?

Zanim podejmiemy ostateczną decyzję odnośnie do tworzenia naszej strony internetowej, konieczne jest zdecydowanie, czy potrzebujemy aplikacji CMS. Czym jest takie rozwiązanie? To nic innego jak system, dzięki któremu możliwe jest zarządzanie stroną, a także treściami, jakie są na niej prezentowane zupełnie bez konieczności posiadania wiedzy odnośnie do kodu HTML. Wykorzystywanie CMS jest bardzo proste, dlatego z działaniem tym poradzą sobie nawet osoby niewiedzące wiele na temat technologii.

Adres strony w internecie, czyli domena

Każda strona internetowa, jaka istnieje w sieci, posiada swój własny adres. Jego wybór jest zależny od właściciela i jest to właśnie tak zwana domena. Z czego się składa? W jej skład wchodzą dwie części. Jedna z nich to nazwa, może to być fraza charakteryzująca witryną, czy też nazwa firmy. Drugą częścią jest rozszerzenie odpowiedzialne za kategoryzowanie domen. Dzięki niemu możliwe jest określenie kraju pochodzenia, regionu, czy kategorii strony. Jaka powinna być nasza domena? Warto zwrócić uwagę na to, aby była ona krótka oraz łatwo do zapamiętania. W przeciwnym razie nie wpadnie ona w oko naszym klientom, a tego nie chce nikt z nas.

Hosting – co warto wiedzieć?

Wszystkie strony internetowe przechowują setki plików, które muszą być gdzieś przechowywane i to bez przerwy. Takie usługi są świadczone przez firmy hostingowe. Hosting zapewniany jest właścicielowi strony przez serwer, na którym dana witryna jest zapisana. Dlaczego nie możemy przechowywać danych ze strony na własnym dysku? Przede wszystkim dlatego, że profesjonalne firmy hostingowe mogą pochwalić się odpowiednim sprzętem. Jest on niezwykle wydajne, a co jeszcze ważniejsze, bardzo bezpieczny. To dostawca jest odpowiedzialny za odpowiednie działanie dysków oraz niezawodne, oraz szybkie połączenie serwera z internetem. My, jako właściciele strony nie musimy się niczym przejmować. To niezwykle ważne, dlatego warto zadbać o to, aby nasz hosting stał na wysokim poziomie. W przeciwnym razie witryna będzie niestabilna, a takie działanie odstrasza wielu klientów, którzy oczekują wysokiego komfortu.

Problemy w prowadzeniu własnej firmy

0
Problemy w prowadzeniu własnej firmy

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się czasami z ogromnymi wydatkami. Nieraz przedsiębiorcy muszę zainwestować wiele środków przez długi okres czasu, aby otrzymać jakiekolwiek profity z zainwestowanych pieniędzy. W takich sytuacjach niewątpliwie potrzebna jest cierpliwość oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Nie można poddać się po jednym czy dwóch nieudanych miesiącach, jeśli poświęciło się tak wiele.

ZOBACZ TEŻ