Certyfikat ekologiczny – jakie daje korzyści

Rolnictwo ekologiczne jest szybko rozwijającym się sektorem gospodarki, w którym rośnie liczba nowych miejsc pracy. W ciągu ostatnich lat liczba przedsiębiorstw, które uzyskały certyfikat ekologiczny, stale rośnie, a trend ten będzie przyspieszał z każdym rokiem. Związane jest to ze wzrostem świadomości wśród konsumentów i potrzebą zmodernizowania rolnictwa.

Jak certyfikat ekologiczny odpowiada na potrzeby współczesnej gospodarki?

Zagrożenia dla środowiska wynikające z zanieczyszczenia gleb, wód i powietrza są najbardziej istotne dla współczesnej gospodarki, głównie dla sektora rolniczego i przetwórczego. Obecnie rządy wszystkich państw wprowadzają coraz to bardziej rygorystyczne przepisy, które mają zahamować lub chociaż spowolnić negatywny wpływ ich działań na naturę. Ważną kwestią jest tutaj fakt, że przestarzałe rolnictwo nie jest w stanie dostarczyć już wolnych od zanieczyszczeń produktów spożywczych. Cierpi na tym nie tylko środowisko naturalne, ale przede wszystkim zdrowie konsumentów.

Klienci mogą obecnie zapłacić więcej za produkty, które powstają w sposób niezagrażający środowisku naturalnemu. Poszukują alternatyw i wspierają firmy, które posiadają certyfikat ekologiczny. Badanie przeprowadzone w 2019 roku wykazało, że konsumenci są w stanie wydać nawet do 40% więcej na artykuły, jeśli pochodzą one z przedsiębiorstw działających na zasadach zrównoważonego rozwoju.

Więcej informacji o tym, jaki wpływ na firmę ma certyfikat ekologiczny i jakie uzyskuje się dzięki niemu korzyści, znajduje się na stronie https://www.bureauveritas.pl/needs/certyfikacja-produkcji-ekologicznej.

Dlaczego warto zdobyć certyfikat ekologiczny?

Uzyskanie certyfikatu ekologicznego pomaga producentom i handlowcom:

  • otrzymać najlepsze ceny za swoje produkty;
  • uzyskać dostęp do szybko rozwijających się rynków lokalnych, regionalnych i międzynarodowych;
  • wspierać lokalną gospodarkę;
  • otrzymać dodatkowe finansowanie ze strony organizacji rządowych;
  • zwiększyć sprzedaż;
  • dotrzeć do grupy konsumentów, która dysponuje większymi pieniędzmi;
  • zbudować wizerunek rzetelnej i proekologicznej firmy;
  • poprawić jakość wody;
  • oszczędzić energię;
  • zwiększyć różnorodność biologiczną;
  • przyczynić się do zdrowia gleby, a tym samym do uzyskania lepszych plonów w kolejnych latach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here