Optymalizacja SEO pod Google Voice Search

Trendy na rok 2019 w branży SEO Rok 2018 upłynął pod znakiem Mobil First Index, Medical Update oraz kilku spektakularnych technicznych błędów Google. Specjaliści SEO zadają sobie pytanie, jakie zmiany przyniesie 2019? Wraz z końcem 2018 r. pojawiła się możliwość wyszukiwania haseł na podstawie komend głosowych. – Działania ukierunkowane na osiąganie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania głosowego to jeden z najsilniejszych trendów, jakie kształtują się w 2019 r. Zamiast wpisywać na klawiaturze zapytania do wyszukiwarki wystarczy powiedzieć „Ok, Google”, a następnie zadać pytanie. Użytkownicy zwracają się wówczas do wyszukiwarki w naturalny sposób, zadając pytania pełnymi zdaniami. Google zwraca im wyniki zawierające te pytania i odpowiedzi na nie. W związku z tym specjaliści od SEO chcąc umieścić strony swoich klientów na wysokich miejscach w wynikach głosowego wyszukiwania muszą zadbać, by w treści witryny znalazły się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz same formuły pytań. W 2019 r. można się zatem spodziewać pozycjonowania na frazy long tail będące całymi zdaniami, typu: „gdzie kupić…”, „jak zamówić…”, „czy”, „kiedy otwarta jest…” i tym podobne – tłumaczy specjalista z Agencji Seo Brandbay.pl

Od 2015 r. jednym z czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania jest RankBrain. System uczącej się maszynowo sztucznej inteligencji. Jego zadaniem jest zwracanie wyników wyszukiwania zgodnych z intencją użytkownika, nawet jeśli jego pytanie jest zawiłe i nigdy wcześniej nie pojawiło się w wyszukiwarce. Dalszy rozwój tego algorytmu w 2019 r. sprawi, że w jeszcze większym stopniu będzie liczył się wartościowy dla użytkownika content oraz szeroko pojęte user experience. Oznacza to, że duże znaczenie na pozycje będą miały działania on-site. Nie tylko tworzenie wartościowego, rozbudowanego contentu, ale także poprawa szybkości wczytywania się strony, jakości jej mobilnej wersji czy niezawodności technicznej. Należy przypuszczać, że coraz lepsze wyniki będą osiągały strony przyjazne użytkownikom. W związku z dalszym rozwojem RankBrain można się także spodziewać sporego nacisku na dane strukturalne, które umożliwiają sztucznej inteligencji lepsze zrozumienie kontekstu strony oraz zawartych na niej informacji.

Szeroko dyskutowane RODO oraz szczególna dbałość o bezpieczeństwo danych użytkowników udzieliła się także Google. Wyszukiwarka strony bez certyfikatów bezpieczeństwa oznacza jako „niebezpieczne”. Jest to duży cios dla renomy serwisów. Brak poświadczenia bezpieczeństwa  może się także przełożyć na pozycje w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu w 2019 roku należy spodziewać się dużego zainteresowania certyfikatami SSL, które stanowią informację dla użytkownika, że dane przesyłane między nim a serwerem są szyfrowane i zabezpieczone. Ten rok sprawi, że większość stron www będzie posiadało SSL.

To kilka przewidywanych trendów, które uwidaczniają się w 2019 r. Należy jednak pamiętać, że w SEO wiele zależy od działań, które podejmują wyszukiwarki. Jak pokazuje doświadczenie lat ubiegłych, zawsze mogą pojawić się czynniki, które przewrócą do góry nogami TOP10, a przed specjalistami od pozycjonowania postawią niespodziewane wyzwania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here