Czy biznes oparty na franczyzie jest opłacalny

Gdy mamy ochotę na własną działalność gospodarczą, to musimy mieć jakiś pomysł, który okaże się strzałem w dziesiątkę. A co jeśli nic nam nie przychodzi do głowy? Wówczas możemy pokusić się o biznes oparty na franczyzie. Wydaje się, że franczyza to dobry pomysł. Sprawdźmy co to takiego oraz na jakie korzyści możemy liczyć.

Zasady franczyzy

Franczyza jest pewnego rodzaju sposobem prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Występuje w niej relacja pomiędzy dwiema stronami – franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Podpisują oni wzajemną umowę, w której są określone warunki współpracy. Franczyza to prowadzenie swojego własnego biznesu, ale pod szyldem innej marki. Jest to opcja niezwykle ciekawa dla podmiotów, które dopiero rozpoczynają działalność. Mamy wówczas możliwość pracy pod okiem doświadczonego biznesowego partnera. Można się naprawdę sporo nauczyć. Od razu zaznaczamy, że nie jest to działalność filantropijna. Franczyzodawca z takiej współpracy także ma pewne zyski.

Na jakie korzyści może liczyć franczyzobiorca?

Zaletą główną dla franczyzobiorcy jest poczucie bezpieczeństwa, które wynika z kupienia sprawdzonego oraz gotowego pomysłu, który na rynku już odniósł swój sukces. Znana marka ma działań na klientów niczym lep na muchy. Pojawiają się oszczędności bezpośrednio w skali makro. Franczyzobiorca w sposób bardzo naturalny odnosi korzyść na reklamowych kampaniach marki. Co więcej franczyzodawca dzieli się nie tylko marką ze swoim partnerem, ale także tak zwanym know-how. Jako franczyzobiorcy możemy cały czas liczyć na szkolenia oraz na fachową pomoc.

Co obejmuje pomoc? Na pewno wsparcie przy ustaleniu asortymentu, dobór odpowiedniej lokalizacji, szkolenia z zakresu księgowości, kontrole biznesowe czy też rekrutację pracowników. Sporym plusem jest także brak konieczności posiadania bardzo dużego kapitału na rozpoczęcie działalności. Przedsiębiorca w żadnym wypadku nie buduje swojego biznesu od zera. Dostaje gotowe logo, markę, szkolenia dla siebie oraz do pracowników, pomoc merytoryczną, wiedzę, a do tego także klientów przywiązanych do marki. Na starcie nam to daje o wiele mniejsze ryzyko oraz także większą wiarygodność. Dzięki rozpoznawalności marki możemy prognozować pewne określone zyski.

Dzięki franczyzie uzyskać można o wiele lepsze warunki współpracy z kontrahentami oraz dostawcami. Franczyzodawca negocjuje warunku ze wszystkimi dostawcami. Jako większy gracz wynegocjować może o wiele lepsze rozwiązania. O franczyzie możesz dowiedzieć się więcej także na stronie https://franczyzawpolsce.pl/ – sprawdź!

Na jakie korzyści może liczyć franczyzodawca?

Dzięki franczyzie franczyzodawcy udaje się rozwijać markę. Zwiększa przede wszystkim wszelkie kanały dystrybucji usług oraz towarów. W sposób oczywisty się to przekłada na znacznie głębszą penetrację rynku oraz do tego ograniczenie rynkowej przestrzeni dla konkurencji. Franczyzodawca pozyskuje bardzo lojalnych partnerów, którym zależy na naszym sukcesie, a przez to także mają wpływ na sukces całego brandu. Dzięki przekazaniu know-how nie musi samodzielnie zarządzać ogromną siecią podmiotów. Osobiście nie kontroluje także rosnącej sieci personelu. Udaje się także oszczędzić na administracji kadrowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here