Systemy B2B i B2C cieszą się ogromną popularnością w polskim internecie. Zakupy w sieci podskoczyły znacząco w górę od początku epidemii, co tylko wzmaga zapotrzebowanie na nowe technologie usprawniające sprzedaż. Jedną z nich jest omnicommerce, czyli nowoczesna platforma transakcyjna pozwalające na pełne zintegrowanie systemu sprzedażowego z Twoim przedsiębiorstwem. Zapraszamy do lektury wprowadzenia w temat omnicommerce.
Omnicommerce dla e commerce B2B i B2C
W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że omnicommerce pozwala na sprawne zarządzanie różnymi kanałami przesyłu danych związanych ze sprzedażą. Możliwość łatwego i szybkiego dokonywania płatności jest korzystna dla obu stron transakcji. Twoi klienci będą mniej czasu poświęcać na poszczególne procedury związane z zapłatą. W rezultacie – większy procent doprowadzić transakcję do finału, a Twoje przychody zwiększą się.
Omnicommerce jest szczególnie chętnie stosowany w firmach produkcyjnych i handlowych, stawiających na różne formy sprzedaży – hurtowej, detalicznej, a także na eksport. Nadaje się do zintegrowania z platformami B2B oraz B2C. Szczególnie ważna jest obecność wielu modułów, które pozwalają na integrację kanałów sprzedaży z kanałami komunikacji. Handel wielokanałowy pozwala na optymalizację funkcjonowania na rynku, zwiększenie konkurencyjności oraz sprawniejsze osiąganie zamierzonych celów.
Omnicommerce pozwala na wybór jaki zestaw funkcji udostępnisz klientowi zainteresowanemu zakupami w Twoim sklepie. Dotyczy to zarówno funkcjonalności B2B jak i B2C – które są aktywowane zgodnie z charakterem kupującego. Odmienne grupy konsumentów mogą więc uzyskać dostęp do innego layoutu strony internetowej i odmiennego panelu zakupowego. Jednocześnie – realizowane są na tej samej bazie danych.
Omnicommerce- najważniejsze korzyści dla Twojej firmy
Jakich korzyści możesz oczekiwać po wyborze rozwiązań omnichannel? Przede wszystkim skrócenia czasu trwania transakcji oraz łatwiejszego dostępu do asortymentu – szczególnie w przypadku klientów indywidualnych. Uzyskujesz także sprawne narzędzia do analizy i oceny efektywności stosowanych strategii handlowych.
Ważny jest także fakt, że rodzaj funkcjonalności wspierających sprzedaż jest dopasowywany do odbiorcy. Ułatwia to finalizację zakupów klientów indywidualnych, także w zakresie negocjacji cen, udzielania rabatów lub zniżek z innych wybranych tytułów. Dodatkowo, omnicommerce wspierać będzie przebieg procesów reklamacji, gwarancji, naprawy i wymiany.