Instagram to coraz bardziej popularna zarówno w Polsce jak i na świecie platforma społecznościowa służąca do publikacji zdjęć. Ale czy tylko? Oczywiście, że nie. Poza swoją podstawową funkcją – dzielenia się pasją do fotografowania, ma ich jeszcze wiele. Jedną z najważniejszych jest budowanie rzetelnego contentu dla rozmaitych marek w celu pozyskania bezpośrednich korzyści zarobkowych. Zarabianie na Instagramie to nic trudnego. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.
Profil biznesowy
Jeżeli chcesz zacząć zarabiać na Instagramie rozpocznij od przetransformowania swojego prywatnego profilu na profil biznesowy. Dokonasz tego wchodząc w znajdujące się w prawym górnym rogu aplikacji menu. Czynność ta do niczego Cię nie zobowiązuje, w każdej bowiem chwili możesz wrócić do swojego prywatnego konta. Posiadanie profilu biznesowego otworzy jednak przed Tobą nowe możliwości. Od teraz będziesz mógł bez przeszkód przeglądać statystyki sprawdzając, które posty cieszą się największą popularnością wśród Twoich obserwujących, ale też, które przyciągają ich więcej. A im więcej obserwujących, tym większe finansowe korzyści dla właściciela konta.
Spójny wizerunek
Jak już wyżej wspomnieliśmy, to ile i jak zarobisz na swoim Instagramie zależy w dużej mierze od tego, jak wiele osób Cię obserwuje. Warto więc już na początku zgromadzić wokół siebie grono wiernych obserwujących. Nie takich, którzy proponują obserwację za obserwację, ani takich którzy obserwują tysiące kont, ale takich, którzy są rzeczywiście zainteresowani publikowanymi przez Ciebie treściami. Którzy komentują i udostępniają Twoje zdjęcia. Pozyska nie takich followersów nie jest łatwe i wymaga czasu, ale z pewnością przyniesie rzeczywiste korzyści.
Aby pozyskać wielu obserwujących stwórz spójny i jednolity profil. Zastanów się nad tematem przewodnim i postaraj się aby każde zdjęcie do niego nawiązywało. Jeżeli będzie to gotowanie omijaj recenzje książek – chyba, że są to książki kulinarne. Chodzi o to, aby przyciągnąć pasjonatów podzielających Twoje zainteresowania. Spójny wizerunek to jednak nie tylko jednolita tematyka zdjęć, ale także jednolity wygląd profilu. Prostym i skutecznym rozwiązaniem jest wykorzystywanie jednego lub dwóch podobnych filtrów dla swoich zdjęć lub opieranie ich o określoną kolorystykę. Niektórzy najbardziej popularni influenserzy starają się na przykład, aby na każdym ich zdjęciu znajdował się element w określonym kolorze. Dzięki temu wszystkie zdjęcia zyskują jeden wspólny element.
Interakcje
W pozyskiwaniu obserwujących ważną kwestią jest stałe podtrzymywanie kontaktu z nimi. Można tego dokonać na wiele różnych sposobów. Zacznijmy od zdjęć. Na swoich zdjęciach możesz oznaczać profile o podobnej tematyce, oznaczać marki, dodawać tagi, aby osoby o takich samych zainteresowaniach mogły łatwo do nich dotrzeć. Im więcej osób dotrze tym większa szansa, że udostępną Twój post, zapiszą go lub skomentują a tym samym doprowadzą do zwiększenia Twoich zasięgów – i tak koło się zamyka. Pamiętaj, aby odpowiadać na wszystkie komentarze i wiadomości od obserwujących, aby czuli, że nie są Ci obojętni. Budując więź, budujesz silną i mocną społeczność wokół własnego profilu. Ciekawym i jednocześnie bardzo skutecznym narzędziem służącym docieraniu do większej ilości użytkowników Instagrama jest Instastories czyli relacje, w których na bieżąco informujesz swoich obserwujących, co tam u Ciebie ciekawego. Instastories możesz uzupełnić o dodatkowe tagi dzięki czemu dotrzesz do jeszcze większej grupy nowych odbiorców. Umożliwia ono również nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z użytkownikami Instagrama.
Jak zachęcić, a może nawet sprowokować odbiorców do interakcji w relacji? Otóż służy temu wiele narzędzi. Możesz do swojego stories dodać np. ankietę, albo pytania. Wbrew pozorom użytkownicy bardzo chętnie klikają w te dodatkowe opcje budując zupełnie spontanicznie Twoje zasięgi.
Posty sponsorowane
Najłatwiejszym, ale jednocześnie najbardziej popularnym sposobem zarabiania na Instagramie są tzw. posty sponsorowane. Co to takiego? Otóż są to posty, w których oznaczasz konkretną markę lub produkt i piszesz jego recenzję, lub nawet pozytywnie o nim wspominasz. Oczywiście to nie wystarczy, aby otrzymać wynagrodzenie. Należy się skontaktować z przedstawicielem marki w celu ustalenia warunków współpracy. To czy do niej jednak dojedzie, czy nie zależy od popularności Twojego konta, I znów wracamy do punktu wyjścia – aby zarabiać na Instagramie należy w pierwszej kolejności zadbać o własny wizerunek. Gdy już tego dokonamy zyski ze współpracy z rozmaitymi markami mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych!
Więcej na temat zarabiania na Instagramie znajdziecie tutaj: https://instabaza.pl/jak-skutecznie-zarabiac-na-instagramie/