O powodzeniu firmy decydują jej pracownicy, dlatego warto dbać by czuli się doceniani i zmotywowani do działania. W Polsce nadal najważniejszym czynnikiem jest poziom wynagrodzenia, choć pracownicy coraz częściej wskazują też na takie czynniki jak możliwości rozwoju czy atmosfera to jednak warto dbać o ten kluczowy element.
Wynagrodzenie to nie tylko pensja
Wysokość wynagrodzenia w dużym stopniu przekłada się na poziom motywacji u pracowników. Ważna jest pensja zasadnicza, ale także odpowiedni system premiowy czy pozapłacowe benefity. Oczywiście, jeśli podstawowe wynagrodzenie nie będzie pozwalało pracownikom na godne życie to trudno oczekiwać, że niefinansowe benefity wpłyną na poprawę ich motywacji, która często przekłada się też na wydajność pracowników. W takim przypadku benefity lepiej jednak zastąpić podwyżką wynagrodzenia zasadniczego. W pozostałych przypadkach to właśnie odpowiedni system premiowy uzupełniony o zestaw ciekawych pozapłacowych dodatków o pracowników stanowią o poziomie zaangażowania, lojalności i zmotywowania pracowników.
Najlepiej, jeśli wypłata premii skorelowana jest z osiąganiem celów kluczowych dla funkcjonowania firmy, takim celem może być chociażby określony sposób obsługi klientów, czy realizacja projektów pozwalających na rozwój firmy. Ważne, aby cele były jasne i mierzalne. Natomiast benefity pozapłacowe powinny wpływać na pozytywne postrzeganie pracodawcy oraz poczucie bezpieczeństwa. Może dlatego do najczęściej wybieranych form pozapłacowego wynagradzania pracowników należą karnety sportowe i ubezpieczenia zdrowotne.
Benefity dopasowane do pracownika
Najbardziej motywująco działają te benefity, które odpowiadają na oczekiwania pracowników. Często jednak trudno jest stworzyć taki zestaw benefitów, który cieszyłby wszystkich, a jednocześnie był prosty i tani w zarządzaniu. Rozwiązaniem tego problemu może być skorzystanie z platformy typu Nais.pl, która pozwala pracownikowi wybrać to co akurat jego najbardziej interesuje. Mogą to być zarówno zajęcia sportowe, jak i bilety na koncert czy do kina.