Prowadząc sklep internetowy niewątpliwie zależy nam na widoczności w wyszukiwarce na frazy związane ze sprzedawanym towarem. Do pozycjonowania sklepu internetowego niezbędna będzie odpowiedni optymalizacja techniczna witryny oraz treści, która musi być nakierowana na dobrze dobrane słowa kluczowe. W artykule podpowiadamy jakie działania można podjąć w obrębie witryny, aby zwiększyć swoje szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Wybór słów kluczowych
Odpowiedni dobór fraz, na które podejmiemy działania optymalizacyjne, to kluczowa kwestia w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Proces dojścia na wysokie pozycje może zająć dużo czasu, dlatego należy upewnić się, że słowa kluczowe są wpisywane przez użytkowników (może w tym pomóc Google Keyword Planner) oraz prowadzą do zadowalającej konwersji (słowa kluczowe można testować korzystając z linków sponsorowanych Google). W poszukiwaniu słów kluczowych warto skorzystać z narzędzi do analizy konkurencji i podpowiadających frazy na podstawie wyszukiwań użytkowników.
Struktura sklepu internetowego
Poprawna struktura pomaga algorytmom wyszukiwarki lepiej zrozumieć budowę strony i wpływa pozytywnie na osiągane pozycje. W przypadku sklepów internetowych, które często posiadają wiele kategorii i produktów, jest to szczególnie istotne. Strona powinna być podzielona na kategorie oraz podkategorie, w których znajdą się produkty, a adresy URL powinny być przyjazne, tzn. czytelne także dla człowieka i budowane następująco: /kategoria/podkategoria/produkt/.
Optymalizacja techniczna sklepu
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania strony, również sklep internetowy powinien być jak najlepiej dostosowany do technicznych standardów, jeśli chcemy osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Są to między innymi poprawna struktura kodu HTML i CSS, szybkość ładowania strony czy linkowanie wewnętrzne.
Nasycenie słowami kluczowymi
Każda strona kategorii, podkategorii czy produktu powinna być nakierowana na jakieś słowo kluczowe, które wybrane jest na podstawie wcześniejszej analizy. Warto umieścić je w metadanych strony (tytuł i opis widoczny w wynikach wyszukiwania), nagłówkach H1-h4, tekście (nasycenie ok. 3-5%) oraz adresie URL. Linki wewnętrzne, które prowadzą do podstron nakierowanych na dane słowo kluczowe, powinny zawierać je też jako anchor, czyli tekst linka.
Content marketing w sklepie internetowym
Prowadzenie bloga przez sklep internetowy staje się powoli standardem – pozwala na rozbudowanie ilości słów kluczowych, na które jesteśmy widoczni w sieci, a także budować społeczność zainteresowaną tematyką poprzez system komentarzy. Jeśli tworzone na blogu treści będą interesujący, użytkownicy będą wracać i dzielić się artykułami w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie sklepu – co dalej?
Optymalizacja SEO sklepu internetowego to podstawa pozycjonowania w wyszukiwarce, jednak warto zadbać też o linki przychodzące. Backlinki z wartościowych stron, które są zbliżone tematycznie do branży sklepu, poprawiają wizerunek strony w oczach algorytmów Google zwiększają szansę na wysokie pozycje, a często są wręcz do tego niezbędne.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development – https://www.vd.pl