Branża e-commerce od jakiegoś czasu rozwija się znakomicie, a sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Pośród największych w branży są też drobni sprzedawcy, którzy próbują uszczknąć swój kawałek toru. Kluczem do ich sukcesu jest wyróżnienie się pośród konkurencji i zdobycie zaufania klientów. Jak tego dokonać, kiedy w handlu internetowym stawiamy dopiero pierwsze kroki?
Nie wszyscy początkujący sprzedawcy zdają sobie sprawę z tego, że oprócz jakości oferowanego do sprzedaży towaru niezwykle istotne jest także jego opakowanie. Zapominając o tym detalu, można pogrzebać własny biznes i to z dwóch istotnych powodów.
Powód nr 1
Kupując na odległość, klient oczekuje, że towar dotrze do niego w stanie niezmienionym i będzie spełniał wymagania pod względem jakości. To sprzedawca odpowiada za takie zabezpieczenie sprzedawanych przedmiotów, by te nie uległy uszkodzeniu w trakcie transportu. Problem rodzi się wtedy, gdy mamy do czynienia z niezwykle kruchymi i podatnymi na uszkodzenia artykułami. Jak zabezpieczyć je do wysyłki?
Z pomocą przychodzi E-hurtownia-opakowan.pl. Na stronie hurtowni znajdziemy szeroki wybór akcesoriów do pakowania, które z łatwością dopasujemy zarówno do gabarytów, jak i do rodzaju produktu. Dzięki temu nawet takie przedmioty jak biżuteria, elektronika, czy ceramika mogą dotrzeć do adresata w stanie niepogorszonym.
Początkujący sprzedawca nie zawsze orientuje się w tym, które z akcesoriów do pakowania sprawdzą się najlepiej. W takiej sytuacji warto zapytać pracowników hurtowni, którzy wskażą odpowiedni sposób zabezpieczenia określonych przedmiotów i polecą najlepsze z dostępnych na rynku materiałów do pakowania. Wśród nich można wymienić:
- kartony tekturowe,
- folię bąbelkową,
- poduszki powietrzne,
- narożniki ochronne,
- koperty bąbelkowe,
- tuby wysyłkowe,
- skropak
i wiele, wiele innych.
Powód nr 2
Ogromne znaczenie ma nie tylko bezpieczne pakowanie przesyłek, ale również personalizacja opakowań. Nadruki na taśmach do pakowania i kartonach tekturowych stanowią doskonałe narzędzie do budowania wśród klientów świadomości marki oraz ich lojalności względem konkretnego sprzedawcy i oferowanych przez niego produktów. Taki zabieg praktykowany jest nie tylko przez duże marki, ale także mniejszych sprzedawców, którzy rozumieją, jak ważne w branży e-commerce jest wyróżnienie się pośród konkurencji.
Nadruki na opakowaniach mogą nieść różny przekaz. Najczęściej jest to logo i nazwa sklepu, czasem dane teleadresowe albo hasło reklamowe. W ten sposób sprzedawca buduje pozytywny wizerunek swojej firmy w oczach klientów i ma okazję zaprezentować profesjonalne podejście do prowadzenia biznesu. Dzięki spersonalizowanym opakowaniom kupującym łatwiej będzie zapamiętać dane sprzedawcy i wrócić na stronę jego e-sklepu w celu dokonania kolejnego zakupu w przyszłości. Przy tym wszystkim musi oczywiście zostać spełniony jeszcze jeden istotny warunek. Sprzedany towar powinien odpowiadać oczekiwaniom nabywcy.
Niektórzy e-sprzedawcy stawiają na minimalizm i oszczędność. Jednak rezygnacja z personalizacji opakowań może wpłynąć negatywnie na rozwój sklepu oraz jego przychody. Warto pamiętać, że ogromną wartością w branży e-commerce są klienci powracający. Jeśli sprzedawca internetowy nie zdoła zbudować z kupującymi dobrych relacji i nie zostanie przez nich zapamiętany, ci prawdopodobnie nigdy do niego nie powrócą, a przy następnych zakupach odwiedzą inny, konkurencyjny sklep internetowy.