Czym się kierować, zamawiając etykiety samoprzylepne?

Etykiety samoprzylepne są stosowane w praktycznie każdej branży do oznaczania produktów. Co trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiednich etykiet samoprzylepnych? Najważniejsze kwestie to kształt, rozmiar, rodzaj nadruku, kleju i materiał, z jakiego są wykonane.

Przed zamówieniem wydruku etykiet samoprzylepnych należy dokładnie wiedzieć, jak mają wyglądać i z jakiego materiału powinny być wykonane. Dobre drukarnie doradzają w wielu kwestiach związanych z drukiem, dzięki czemu klient otrzymuje produkt w pełni dostosowany do jego potrzeb.

Najważniejsze parametry etykiet samoprzylepnych

To, w jakim kształcie, rozmiarze i z jakiego tworzywa powstają etykiety samoprzylepne, zależy przede wszystkim od specyfiki danego produktu, na którym mają być one umieszczone. Jedną z najważniejszych kwestii jest rozmiar etykiety. Powinien być on dostosowany do wymiaru powierzchni, na której mają być umieszczone. Trzeba pamiętać, że wymiary zawsze podają najpierw szerokość, a potem długość.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest kształt etykiety. Najczęściej można spotkać się z prostokątami, nie wyklucza to jednak wydruków w innych, bardziej oryginalnych kształtach.  

Przy wyborze odpowiedniej etykiety należy zastanowić się też, z jakiego materiału powinna być ona wykonana. Etykiety samoprzylepne z papieru są mniej trwałe niż foliowe, które z kolei dzielą się na wiele rodzajów, m.in. akryl, poliester, polipropylen, polietylen czy winyl. Każdy z nich ma nieco inne właściwości. Niektóre materiały lepiej znoszą niskie temperatury, inne są bardziej odporne na wilgoć czy działanie promieni słonecznych.  

Innym ważnym parametrem jest rodzaj użytego kleju. Wyróżnia się zwykłe, mocne i łatwoodlepne rodzaje. Zwykłe kleje dobrze sprawdzają się na płaskich powierzchniach, np. kartonach. Mocne kleje zapewniają z kolei dobra przyczepność również do innych, np. chropowatych powierzchni. Z kolei etykiety z klejem łatwoodlepnym pozwalają na oderwanie ich przez klienta. Odpowiedni rodzaj kleju dobiera się w zależności od specyfiki produktu i funkcji etykiety (promocyjna, informacyjna).  

Podział dystrybucji etykiet samoprzylepnych

Gdy klient wie już dokładnie, jak będzie wyglądać etykieta i z czego będzie wykonana, powinien zastanowić się również nad dystrybucją. Wyróżnia się etykiety na roli, które są stosowane w przypadku wydruków na dużą skalę. Z kolei etykiety na arkuszu są przeznaczone do niewielkich nakładów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here