Nowoczesne i praktyczne biuro

Już wiele razy zostało naukowo udowodnione, że praca w biurze przebiega o wiele sprawniej i wydajniej w przypadku, gdy mamy do czynienia z dobrze umeblowanym biurem, posiadającym spory zapas przestrzeni. Z tego względu coraz więcej zarówno mniejszych jak i większych przedsiębiorców decyduje się na modernizację miejsca pracy.

Ciągnie to za sobą wiele korzyści takich jak lepsze samopoczucie osób pracujących, dla których miejsce pracy jest jak drugi dom, a to z reguły wpływa na jej postęp, co powinno być pozytywnym skutkiem dla właściciela określonej działalności.

Podstawowe wyposażenie biura

Nie trzeba być wykwalifikowanym specjalistą, aby stwierdzić, że do pracy biurowej potrzebne jest biurko i krzesło. Problem zaczyna pojawiać się w momencie, w którym musimy znaleźć konkretny model, przestrzegający zasad ergonomii.

Przy doborze krzesła biurowego należy pamiętać, by miało ono szeroko rozumianą możliwość regulacji. Począwszy od nachylenia oparcia, przez zmianę wysokości siedziska, aż po regulację oparcia na głowę i podłokietniki. Warto również pamiętać, aby profil krzesła był zgodny z przebiegiem ludzkiej lordozy kręgosłupa. Z pewnością poprawi to komfort siedzenia i zmniejszy uciążliwe dolegliwości po długotrwałym siedzeniu.

W przypadku biurka, zasad jest nieco mniej, jednak nadal istnieją rzeczy, o których powinno się pamiętać. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na szerokość i długość. Nikt nie lubi pracować, gdy nie ma w pobliżu wolnej przestrzeni, a ścisk sprawia, że razem z pracownikiem obok uderzamy się łokciami. Ważne jest również miejsce pod biurkiem. Nowsze modele posiadają również regulację wysokości, która pozwala nawet na pracę stojącą, co jest bardzo zdrowe dla postawy.

Odpowiednia kompozycja jako istotny element

Przy stworzeniu kompozycji z pewnością pomoże nam producent mebli biurowych, jednak sami również możemy przytoczyć kilka swoich sugestii. Ważne jest przede wszystkim podzielenie pomieszczeń na kilka stref. Strefa pracy, przerwy oraz jedzenia to tylko podstawowe z nich, muszące znaleźć się w biurze. Bez tego praca może przebiegać chaotycznie, gdyż pracując widzimy jak osoba obok spożywa posiłek lub odpoczywa.

producent mebli biurowych

Następną zasadą może być umieszczenie jak największej ilości biurek w pobliżu okien. Pozwoli to nie tylko rozjaśnić przestrzeń pracy, ale również stworzy to pracownikowi wrażenie bliższego kontaktu z naturą.

Kolejnym istotnym elementem jest przestrzeń za pracownikiem. Musi być jej zdecydowanie dużo, aby osoba pracująca nie czuła się otoczona ze wszystkich stron półkami, regałami lub czymś jeszcze innym.

Im więcej regałów tym lepiej?

W biurach mamy do czynienia ze sporą liczbą papierologii. Z tego względu regały są tam potrzebne do chronologicznego układania tak, by nic się nie pogubiło. Miejmy jednak na uwadze kupno tylu półek, ile jest rzeczywiście potrzebne. Przesadzanie w tej kwestii niepotrzebnie zagraci pomieszczenie. Dobrze jest również zakupić kilka półek przeznaczonych dla pracowników, aby mieli gdzie włożyć swoje prywatne rzeczy na czas pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here