Każda początkująca firma, jak i bardziej doświadczone pragną poszerzać swoje horyzonty, a co za tym idzie również zdobywać zagranicznych konsumentów czy też partnerów biznesowych. Nie należy do oczywiście do zadań najprostszych, ale jak najbardziej możliwych do osiągnięcia. Wystarczy zastosować się do kilku ważnych zasad, a z pewnością poskutkuje to wymarzonymi efektami już w najbliższej przyszłości. Jednak nie można zapominać, że osiadanie na laurach wcale nie rozwiąże Waszego planu rozwijania działalności, dlatego nieustannie trzeba szukać nowych okazji do zaprezentowania się na rynku międzynarodowym.

#1 Znajdź pracowników dwujęzycznych

Jak wiadomo rozwijanie firmy może przebiegać na kilku poziomach, a właśnie jednym z nich jest budowanie coraz szerszej siatki pracowników niższego i wyższego szczebla. Wszystko naturalnie zależy od branży w jakiej funkcjonujesz, aczkolwiek ilość i jednocześnie wysoka jakość pracowników może jedynie świadczyć o Twoim profesjonalizmie, organizacji i dobrych warunków zatrudnienia. Poza zaletami wizerunkowymi, ważnym udogodnieniem jest także posiadanie pracowników dwujęzycznych, a nawet obcokrajowców. Niezależnie od zajmowanego stanowiska, powinieneś zatrudniać takie osoby, które również posiadają doświadczenie w wykonywaniu poszczególnych zadań.

Oczywiście, Twoja firma będzie już uważana przez podmioty z zewnątrz za uniwersalną i wielokulturową, co także wpływa na pozytywne postrzeganie marki, ale przede wszystkim będzie to świetna okazja do nawiązania współprac międzynarodowych. Działy kierownicze powinny obejmować właśnie osoby obcojęzyczne, gdzie najbardziej pożądanym językiem jest angielski. Następnie można wymienić: niemiecki, francuski, hiszpański, chiński i norweski. Swobodne komunikowanie się w innym języku pozwoli na przedstawienie profesjonalnie przygotowanych prezentacji, negocjacji czy też rozmów kwalifikacyjnych. Również warto zainwestować w szkołę Speak Up – angielski dla firm, gdzie prowadzone zajęcia przynoszą korzyści zarówno dla kadry kierowniczej, jak i zwykłych pracowników, którzy mogą normalnie porozumiewać się z innymi osobami obcojęzycznymi zatrudnionymi w firmie. Angielski jest bardzo przyszłościowy i w zasadzie stanowi element kluczowy w robieniu kariery międzynarodowej.

#2 Szukaj przetargów

Z pewnością już niejednokrotnie uczestniczyłeś w przetargach różnego rodzaju, gdzie częściej lub rzadziej zdobywaliście monopol na wykonanie szczególnego zadania. Jednak tym razem zachęcamy do wystartowania w konkursie ofert zagranicznych, gdzie w najgorszym wypadku możecie zdobyć spore doświadczenie i dowiedzieć się, czego dokładnie oczekują przedsiębiorstwa z innych krajów. Wierzymy, że dobre przygotowanie oraz innowacyjny pomysł mogą przynieść Ci sukces, a wówczas konieczne będzie pokazanie wszystkich swoich możliwości. W rezultacie staniecie się bardziej rozpoznawalni i szanowani w Europie lub na świecie, co z czasem przyniesie jeszcze większe korzyści i znacznie więcej propozycji współpracy.

#3 Rozsyłaj propozycje

Na samym początku trzeba samemu zadbać o własny interes, dlatego radzimy przygotować kilka zróżnicowanych ofert dopasowanych do konkretnych potencjalnych kontrahentów. Koniecznie będzie zrobienie wstępnego researchu wśród przedsiębiorstw najbliżej Polski, by zacząć od szukania pomiędzy bardziej znanymi firmami. Po zapoznaniu się z ich ofertą i działalnością można przejść już do rozsyłania ofert, które najpewniej tworzyć w języku angielskim. W takim wypadku również potrzebna będzie osoba kompetentna i doświadczona w pisaniu, by mogła stworzyć dobrą jakościowo ofertę. Powinna z jednej strony posiadać najważniejsze aspekty i korzyści ze współpracy, a z drugiej strony pewne elementy marketingowe, które będą świadczyć o Twojej kreatywności i znajomości branży. Wystarczy niekiedy przekonać jedną z firm, a już efekty Waszej kooperacji będą przynosić następne zapytania od innych właścicieli firm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here