nowych klientów

Czy klienci przychodzą na twoją stronę internetową? Czy zostają na niej, aby poznać treści? A może twoja witryna jest w sieci internetowej niczym bezludna wyspa na środku oceanu? Te pytania to podstawa do tego, by poprawić nie tylko ilość wyświetleń, ale też rozpoznawalność twojej marki, a przede wszystkim: jej wyniki w sprzedaży usług czy produktów. Zatem, zanim podejmiesz się konkretnych działań, najpierw przeprowadź analizę!

Analiza: niezbędna ocena strony internetowej

Dogłębna analiza jest niezbędna w celu optymalizacji – ma to odniesienie nie tylko do stron internetowych, ale wszystkich działań, które prowadzimy. Aby coś poprawić i usprawnić, najpierw musimy zdiagnozować wszystkie błędy i wyeliminować je, ale także dostrzec mocne strony, by jeszcze bardziej je usprawnić. I właśnie dlatego, gdy zastanawiasz się nad zasadnością swojej witryny (a także jej powodzeniem lub jego brakiem), powinieneś zacząć właśnie od śledzenia statystyk i wyciągania na ich temat wniosków.

Profesjonalna pomoc w analizie

Obecnie istnieje szereg narzędzi, pomagających w analizie witryn internetowych. Niektóre z nich są prostszymi, inne bardziej zaawansowanymi narzędziami. Wszystkie jednak wymagają uważnego śledzenia statystyk, a także wyciągania na ich podstawie konkretnych wniosków. Jako przedsiębiorca być może nie masz na to czasu i brakuje ci specjalisty z tej dziedziny. Właśnie w takim przypadku powinieneś zgłosić się po profesjonalną pomoc, która pomoże ci w przeprowadzeniu dogłębnej analizy.

Studio Kreacja wykorzystuje szereg narzędzi do monitorowania witryn internetowych. Zaprezentuje ci na ich podstawie między innymi ile osób odwiedza twoją witrynę i czy są to nowi użytkownicy, czy może powracający. Przeanalizuje słowa kluczowe, które kierują ich do twojej witryny, a także powie ci, skąd najczęściej pochodzą. Jednocześnie dowiesz się dzięki nim, jak długo trwają odwiedziny na stronie oraz czy wiążą się z przeglądaniem poszczególnych podstron, czy jedynie landing page. Uzyskasz także informacje o wskaźniku konwersji, czyli ilości zakupów lub dalszych interakcji w stosunku do odwiedzin.

Na tej podstawie Studio Kreacja pomoże ci ustalić, co jest najmocniejszą, a co najsłabszą stroną twojej witryny. Kolejnym krokiem, którego również możesz podjąć się w ramach współpracy z firmą, będzie przeprowadzenie optymalizacji, która pomoże ci poprawić wskaźniki.

Przejrzystość, czytelność i intuicyjność

Istnieje cały szereg działań, które mogą pomóc twojej stronie internetowej w poprawie osiąganych wyników. W pierwszej kolejności powinieneś jednak zadbać o jej wygląd. Strona internetowa powinna być przyjemna i łatwa w odbiorze, co zapewnia dłuższy czas przebywania na niej, a także zachęca do dalszych interakcji, np. zakupów online. Dlatego najważniejsze to uporządkowanie jej, usunięcie nieścisłości czy chaosu, a także przygotowanie tak, aby była w pełni czytelna, jasna i intuicyjna.

Te trzy proste cele, kiedy zostaną osiągnięte, bez wątpienia przełożą się na dłuższe oraz częstsze odwiedziny i powroty do twojej witryny. Pomogą także użytkownikom w nawiązywaniu interakcji. Dodatkowo, piękna strona internetowa to sposób na szybsze zbudowanie dobrej opinii o firmie, która będzie dzięki temu postrzegana jako nowoczesna, dbająca o szczegóły oraz uporządkowana – a co za tym idzie, bardziej godna zaufania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here